Opleiding tot Beweegconsulent

door | 14 april 2019 | bewegen, Fitness

Welkom!

De laatste tijd is het een beetje druk. Ik wilde steeds een blog schrijven. Dat kwam er qua tijd niet van of mijn hoofd was spontaan blanco zodra ik mijn laptop had opgestart. En als ik alles weer had afgesloten schoot er van alles door mijn hoofd om op te schrijven.  Het wordt tijd voor een update!

Cursus Beweegconsulent
In februari had ik mijn eerste cursusdag voor Beweegconsulent bij Opleiding2000. De cursus bestaat uit 6 bijeenkomsten verdeeld over februari tot en mei. Gister was de 5e cursusdag van de 6 dagen. De andere cursusdagen bestaan vooral uit theorie en een klein beetje praktijk. Gister hadden we heel de ochtend praktijkles. W at ook wel fijn was na alle theoretische lessen. Wij moesten een warming-up bedenken. En ook kregen wij 3 oefeningen per groepje toegewezen waar wij verschillende opties van maakte. Dus van makkelijk naar steeds wat moeilijker/zwaarder. Die oefeningen gaven wij aan elkaar. Het was heel leuk om te doen. Ik merk het vandaag aangezien ik elke beweging voel. Mijn spieren hebben het gister zwaar gehad.

De andere lessen bestaan vooral uit theorie. Ooit kon ik ieder spiertje en botje benoemen en nu dacht ik vooral heel vaak: ‘Uhhhhh”. Gelukkig heb ik hier en daar wel herkenningspunten. Buiten dit om gaat het ook om de bewegingen die wij met ons lichaam maken. Zoals extensie, depressie, abductie, rotatie enzovoorts. Deze benamingen beginnen steeds meer te landen in mijn hoofd.  Iets leren is leuk en soms ook zeer vermoeiend. Vooral als je concentratievermogen heel kort is. Na een cursusdag zit mijn hoofd vol informatie en kom ik vaak gesloopt thuis.

Op de dagen van theorie  doen wij ook een aantal oefeningen. Het gaat bijvoorbeeld om squats, lunges, dips, planken en nog een aantal oefeningen. De cursus is interessant om te volgen. En toch ben ik blij als het er op zit. Op 11 mei 2019 hebben wij onze laatste cursusdag met aansluitend examen. Dat gaat een lange dag worden. De cursusdag begint om 9.30 uur en het examen begint om 16.30 uur. Het is voor een goed doel! Tot aan 11 mei hebben wij geen bijeenkomsten meer. Daar ben ik blij mee, want zo kan ik rustig leren.

Zelf sporten na alle kwaaltjes
Zelf ben ik heel erg blij dat ik zo goed als door alle kwaaltjes heen ben. Hier en daar heb ik nog weleens ergens last van mijn spieren. Het is een heel stuk beter. Vooral de deadlift werd een ding in mijn hoofd. Het was toch wel gaaf om een gewicht van 20 kilo per kant te zien op de stang. Toen wilde mijn rug niet meer en stond ik alleen met een stang. Voor mijn rug beter en metaal zwaarder dan ik dacht. De hoop dat ik ooit weer die schijven van 20 kilo zou zien werd steeds kleiner en kleiner. Sinds een paar weken  gaat het steeds beter. Het gewicht van de schijven gaat ook omhoog. Waardoor ik weer het vertrouwen krijg dat ik weer een keer die schijven van 20 kilo kan tillen.

Ik zit nog steeds op 4 keer sporten per week. Ook vraag ik mij weleens af hoe ik het volhoud. Aan de ene kant gaat mij goed af en andere kant vind ik het soms best veel. Terwijl ik er ook aan zit te denken om een 5e keer er aan te plakken. Iets in mijn hoofd gaat niet goed. Die 5e keer zou dan buiten zijn. Dus minimaal een uur buiten fietsen en ook alleen met lekker weer. De sportschool zie ik al vaak genoeg en iets buiten doen is dan ook erg fijn. Ik zie nog wel wat ik ga doen. De focus ligt nu vooral op leren en examen doen!

Liefs,
Sandra

 

 

Follow by Email
Facebook
Twitter
Instagram

Volg mij op Facebook